Menu

U19B på tour i Holland

Bo Larsen Vangsgaard
04. april 2018 kl. 07:52

Som led i at forsøg på at fastholde drengene i klubben og give dem nogle gode oplevelser, drog holdet i påsken til Holland hvor de deltog i Easter Open. Holdet drog afsted 14 drenge og 2 ledere - et par spillere måtte desværre melde afbud lige før vi skulle afsted.

Skærtorsdag kl. 5:00 var der mødetid og afgang til Holland. Vi skulle først lige runde Mørkøv, da vi skulle dele bus med deres U16 hold. Derefter kørte vi nonstop til Holland. Inden vi nåede hotellet i Mii i Holland, fik en speciel oplevelse på motorvejen, lige efter den hollandske/tyske grænse. Vores bus blev simpelthen blokeret af en lastbil på motorvejen. Lastbilchaufføren mente at vores bus havde påkørt hans sidespejl. Efter en lille times ”forhandling”, på en nærtliggende rasteplads, lykkedes det os at komme videre. Efter 14 timer i en bus, stod resten af dagen aftensmad og afslapning.

Fredag blev brugt til at besøg på et af Europas allerstørste stadion, Signal Iduna Park. En rigtig spændende rundvisning på 90 minutter som gav et godt indblik i hvor stor en klub BVB Dortmund er. Desværre var souvenirbutikken ikke åben, så det må vi ha’ til gode.

Senere på dagen så vi en kamp fra den næstbedste hollandske række. Den stod mellem FC Eindhoven & NEC Nijmegen. Lille intimt stadion med en god stemning. Kampen blev lidt overraskende vundet af hjemmeholdet FC Eindhoven.

Lørdag og søndag blev brugt på deltagelse i Easter Open. Vi skulle her spillede fem kampe af 2x18 minutters varighed. Vores sidste kamp mod et hold fra Nigeria blev desværre ikke spillet da holdet ikke var dukket op til turneringen. De fem kampe var meget lige og det blev til en sejr, tre uafgjorte og et nederlag. Samlet målscorer 3-2. Så det var nogle trætte unge mennesker, der satte i bussen søndag kl. 13:45 og drog hjemad mod Hvidovre.

Det har været en fantastisk tur, som både socialt og sportsligt har givet holdet en masse.

Der skal lyde en stor tak til HIFs gamle Kæmper og DBU’s Ungdomsfond af 18. maj 1964 for støtten. Uden dem havde det ikke været muligt at gennemføre turen.